DR. ÖĞR. ÜYESİ CANSEV OKUTKAN’IN EDİTÖRLÜĞÜNDE YENİ KİTABIMIZ ÇIKTI

Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümümüz öğretim elamanlarından Dr. Öğr. Üyesi Cansev OKUTKAN’ın editörlüğünü yaptığı “Sürdürülebilir Çevre İçin Doğada Bütünleştirilmiş Etkinlikler (5-8 Yaş)” isimli kitabımız yayımlandı. Bölümümüz öğretim elemanlarından Dr. Öğr. Üyesi Cansev OKUTKAN, Öğr. Gör. Nihal YİĞİTALP, Öğr. Gör. Rabia Şeyma GÜN, Öğr. Gör. Özlem UĞUR’un da yazar olarak yer aldığı kitapta doğada gerçekleşmesi planlanan çevre ile ilgili etkinlikler yer almaktadır.

Erken çocukluk yılları tüm becerilerin kazanılmasında kritik yılları kapsadığı için, çocukların çevrelerine ve doğaya karşı olumlu tutum, değer ve beceriler kazanması bakımından önemli yıllardır. “ağaç yaşken eğilir” atasözünden yola çıkılarak küçük çocukları çevre eğitimi konusundan bilinçlendirmek, sürdürülebilir bir çevre ve çevre ile ilgili evrensel sorunlara karşı farkındalık kazandırmak gerekmektedir. Bu amaçla, kitapta 5-8 yaş arası çocuklar için hazırlanmış disiplinler arası etkinlik planları yer almaktadır. Doğa temelli eğitim anlayışı ile, doğal ortamlarda gerçekleştirilen doğa atölyesi çalışmaları aracılığıyla doğanın tanınıp, doğanın ve doğal materyallerin öğrenme aracı olarak kullanılması hedeflenmiştir. Doğada gerçekleşmesi planlanan çevre ile ilgili etkinliklerde Sanat, Türkçe, Matematik, Fen gibi pek çok etkinlik alanı ile bütünleştirilmiş; drama, oyun, müzik gibi farklı yöntem ve tekniklerle zenginleştirilmiş planlar yer almaktadır. Hem okul öncesi eğitim hem de ilkokulun ilk iki yılını kapsayan uygulama önerilerinin yer alması kitabın farkıdır. O nedenle kitap hem okul öncesi eğitimcilere hem sınıf öğretmenlerine hem de doğa dostu herkese önerilmektedir. Kitap hazırlanırken Yalova’nın Çınarcık ilçesinde yer alan "Çınarcık Doğa ve Milli Parkı’ndan ilham alınmıştır. Bu milli parkta yer alan ağaçlar, ağaç türleri, kuşlar, kuş türleri, Yalova’ya has endemik bitkiler, Yalova’da yaşayan kelebek türleri gibi konular hazırlanan çevre eğitimi programının konusunu oluşturmuştur. Program hazırlanırken hem okul öncesi programı hem ilkokul programında Türkçe dersi, Matematik dersi, Beden eğitimi ve Oyun dersi, Hayat Bilgisi dersleri programları incelenmiştir. Bu yaş grubu çocuklara uygun etkileşimli okuma, oyun, drama, gezi, gözlem, müzik, deney vb. yöntem ve tekniklerin kullanıldığı doğanın içinde uygulanabilecek etkinlikler planlanmıştır.